Nuffnang Ads

Tuesday, March 4, 2014

Hypnobreastfeeding...teknik untuk boost up milk production

Tips untuk boost up milk production: Teknik Hypnobreastfeeding

Ramai yang bertanya saya..bagaimana nak atasi masalah kekurangan susu ni...salah satunya adalah menggunakan teknik hypnobreastfeeding.

Apa itu teknik hypnobreastfeeding? Ia umpama kita membina frekuensi dan gelombang-gelombang untuk menguatkan minda bawah sedar kita. Minda bawah sedar ni adalah minda segar..24jam ia hidup! Tak tidur-tidur...teknik ini dapat membantu ibu-ibu untuk berjaya menyusukan anak-anaknya apabila minda ini ditanam dengan kata-kata yang positif.. seperti 'aku boleh susukan anak aku' 'susu aku banyak' 'aku hanya susukan anak aku dengan susuku sendiri'.

''The important thing is peace of mind. Peace of mind is important to produce enough milk'', said Lanny Kuswandi, hypnobirthing expert and Compass hypnobreastfeeding when found in the Pro V Male Clinic.

"Listen to baby, look at snoring breathing. There will be baby-bonding or affection that will trigger the endorphin hormone (hormone that makes peace, RED) so that the body was not tense" Lanny Kuswandi

"If you've awakened the positive intention of the mother, then the mind will become calm, all the cells will become more healthy, and producing enough milk for their infants until the age of 6 months. Actually ''exclusively breastfed infants up to two years. For baby's brain develops most rapidly at this age'', Lanny Kuswandi

Nampak tak? Bila dan bagaimana kita nak asah minda untuk hypnobreastfeeding ni?

  1. Listkan dalam kertas..ayat-ayat positif..tampal kat peti ais..tampal dalam bilik..tampal kat workstation..."Aku mampu menyusukan anak-anak aku dengan HANYA SUSU AKU sehingga mereka berusia 2 tahun", etc
  2. Baca ayat-ayat positif ini setiap kali bangun tidur, masa nak tidur, sebelum tidur, semasa mengepam susu, semasa tengok susu, semasa tengok muka anak..semasa down..sentiasa sebut ayat ni..
  3. Semakin merudum susu, semakin kuat dan kerap serapkan kata-kata positif ini pada diri..dengan YAKIN..walau mula-mula tak yakin..pastu akan yakin kalau sentiasa sebut...
  4. Tenangkan hati dengan merenung muka anak, gambar anak, dengar anak bernafas, bau anak..cium di tengah malam dan pagi-pagi hari...ia akan kuatkan lagi AZAM ibu-ibu untuk terus berjuang untuk menyusukan anak-anak dengan susu ibu...

Finally minda bawah sedar ibu-ibu akan semakin tajam dan tajamm...
Jadi ibu-ibu...jangan putus asa ye..pasti ada jalan dan cara untuk menyusukan anak anda kerana susu ibu lah makanan terbaik bagi anak-anak kita...

xoxo,

Najah
019.676.8776