Nuffnang Ads

Thursday, September 25, 2014

FAQ: Shaklee Collagen Powder

Assalamualaikum...

Oooiii maakkk!!! 5 hari je lagi habis la promosi Shaklee Collagen Powder (SCP) ni. Ruginyer la hai huhu korang semua dah amik kesempatan mencuba ke? Yang dah cuba tu, masa ni lah korang nak borong buat stok. Bukan senang tau nak jumpa promo SCP ni lagi. Bulan depan dah promo item lain plak. Jadi, jangan lah nak tunggu-tunggu lagi...cepat order collagen korang harini. Nanti gigit jariiii!!!

Walaupun tinggal 5 hari je lagi, saya rasa masih sempat lagi saya nak kongsikan mengenai SCP ni. Manalah tau lepas dah baca boleh jatuh cinta kan?? Hehehe

  1. Apakah kandungan utama Shaklee Collagen Powder?

    Sebenarnya bahan utama dalam Shaklee Collagen Powder (SCP) adalah daripada sisik ikan merah. Tapi bukan ikan merah yang selalu kita makan kat rumah tue yea..hehehehe..

    Ikan merah ini diambil daripada kawasan laut dalam iaitu laut sedalam 5000m. Rasanya perairan di Malaysia ni tak sedalam tu kot…hehehe..

    Jadi, kenapa special sangat ikan merah kat laut dalam ni? Di dalam lautan yang dalam, tekanan di sekelilingnya adalah tinggi. Ini bermaksud, ikan-ikan merah di kawasan ini mampu untuk menahan tekanan yang tinggi ini sehingga 20 paun yang menjadikan ia lebih elastic dan paduan sel-sel yang tinggi.
  2. Apakah kandungan lain selain daripada sisik ikan merah?

    Terdapat 6 bahan lain yang terkandung di dalam SCP yang susah di dapati di Malaysia iaitu:

    Ekstrak kerang-kerangan yang mengandungi glukosima yang sangat penting sebagai pelincir kepada pengerakan sendi dan melembapkan mata.

    Lactobasilus Acidophilus iaitu bacteria baik yang diperlukan dalam sistem usus kita bagi menggalakkan penyerapan kolagen.

    Ekstrak Pfaffia juga dikenali Ginseng Brazil (bukan China je tau ada ginseng..:)) yang berperanan untuk menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata.

    Ekstrak biji benih Camellia Japonice iaitu mengandungi asid oleic yang bertindak sebagai antioksida semulajadi.

    Vitamin C yang bertindak untuk melawan radikal bebas

    Vitamin B sebagai metabolisma karbohidrat, protein dan lemak untuk ditukarkan kepada          tenaga untuk pengeluaran kolagen dalam sel.
  3. Bagaimana cara untuk memilih kolagen yang terbaik dan cepat memberi kesan pada kulit?

    Kolagen yang terbaik adalah daripada sumber haiwan atau mamalia yang bertulang kerana kolagen perlulah daripada protein untuk membentuk asid amino yang dinamakan Glycine, Proline, Hydroxyproline dan Arginine.

    Kita perlu mengambil kolagen yang berjisim ringan dalam range 1000 dalton kerana bilangan asid amino yang kurang iaitu 3 sahaja. Ini kerana ia mudah dicernakan apabila masuk ke dalam badan kita.

    Pengambilan kolagen perlu disusuli dengan vitamin C kerana pembentukkan kolagen iaitu pengubahsuaian daripada proline kepada hydroxyproline memerlukan penambahan oksigen dalam rantaian.

    ** Nanti saya akan rungkaikan dengan lebih mendalam dalam entry Tip Pemilihan Kolagen ye
  4. Mengapa Shaklee Collagen Powder dikatakan mahal?

    Sebab bahan-bahan yang digunakan adalah bahan yang sukar didapati walaupun di Malaysia. Bahannya sangat berkualiti bagi menjamin keberkesanannya. Bukan SCP je, barang-barang lain pun yang berkualiti tinggi mesti harganya pun tinggi kan? Sebab nak dapat yang berkualiti tu bukan senang.
  5. Siapakah yang sepatutnya ambik Kolagen?

    Mereka yang memiliki liang roma yang besar, pigmentasi, jeragat, serta kulit kering
    Muka yang kelihatan lebih tua daripada umur sebenar
    Payudara atau punggung hilang kelenturannya
    Kulit mudah pecah, pudar ataupun kekuningan
    Rambut kering atau bercabang
  6. Shaklee Collagen Powder ni dalam bentuk serbuk ataupun tablet?

    Dalam bentuk serbuk. Sekotak SCP mempunyai 15 sachets.
  7. Macam mana jadual pengambilan Shaklee Collagen Powder?

    SCP mengandungi 15 sachet di dalam setiap kotak. Setiap sachet SCP mengandungi 15mg kolagen. SCP seeloknya diambil sekali sehari ketika perut kosong iaitu pagi, sebelum sarapan.

    Untuk kesan yang optimum, anda hendaklah mengambil SCP setiap hari tetapi ia juga boleh diambil selang sehari.

    SCP boleh dicampurkan ke dalam minuman kegemaran anda. Bagi saya, mencampurkan SCP dengan air oren Sunquick atau Perforance Drink adalah yang terbaik. Tapi untuk kesan yang optimum, seeloknya diambil secara plain.
  8. Berapa lama Shaklee Collagen Powder boleh bertahan?

    Satu kotak SCP mengandungi 15 sachet yang boleh bertahan selama 15 hari. Jika anda ambil selang sehari maka bolehlah tahan sehingga 30 hari.
  9. Bolehkah ibu menyusu mengambil Shaklee Collagen Powder?

    Di dalam SCP terdapat Suma Root dan Pfaffia yang dikatakan tidak sesuai untuk ibu mengandung ataupun menyusu.

    Boleh rujuk di link ini http://rainforest-database.com/plants/suma.htm

    Tetapi sebenarnya ia dikatakan tidak sesuai kerana tiada kajian dilakukan terhadap ibu mengandung atau menyusu so tiada declaration untuk mereka yang ambil kolagen adalah selamat kerana ia akan sedikit sebanyak memberi kesan pada bayi. Namun jika anda pernah mengambil Alfalfa dan keadaan baik maka SCP pun sepatutnya baik. Ini kerana dalam Alfalfa juga terdapat sumber Suma Root. Saya juga ibu menyusu dan mengambil SCP. Alhamdulillah anak saya tidak mengalami sebarang tindak balas malah kulitnya juga semakin cantik hehe

Berminat untuk men'kolagen'kan kulit anda, jom order dengan saya.

Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian, anda bolehlah menghubungi saya di 019.676.8776 atau najahsalwa@gmail.com

Konsultasi PERCUMA juga diberikan kepada semua pelanggan saya yang dikasihi.

xoxo,

Najah Salwa
019.676.8776