Nuffnang Ads

Monday, November 10, 2014

Tips Untuk Kelihatan "Babyface"

Seronok kan orang yang bermuka "babyface" ni. Walau umur dah banyak tapi still nampak muda lagi. Alaa...cam citer Korea tu, Babyfaced Beauty hahaha sapa pernah tengok? Kalau yang tak pernah tengok tu, sila tanya Mr Google. Comel sangat pelakon tu hehe

Sempat gak enter frame pasal citer Korea ni kan hahaha

Bagi kita yang muka tak berapa nak babyface ni, jom tengok apa yang kita boleh buat supaya kelihatan awet muda bak babyface hehehe

Makan makanan bernutrisi
Apa makanan bernutrisi tu? Contoh macam buahan.. sila makan buah-buahan yang mencukupi untuk korang kelihatan awet muda.. buah-buahan jugak mengandungi anti oksidan yang tinggi.

Minum air mencukupi 
Jangan biarkan diri anda tidak mendapat air yang mencukupi. Kalau boleh bawak air ke mana sahaja korang pergi, ikat kat pinggang..badan kita memerlukan air yang mencukupi untuk melakukan semua aktiviti dalaman. Pengambilan lapan gelas sehari adalah disarankan.. ingat 70% daripada komposisi badan kita adalah daripada air.

Elakkan sinaran matahari berlebihan 
Satu yang korang perlu ingat, elakkan diri korang daripada terkena sinaran matahari yang lama dan banyak. Jangan biarkan diri korang berjemur di bawah pancaran matahari yang terik..sebab ia boleh merosakkan lapisan kulit korang. Tapi perlu korang tahu jugak, sinaran matahari di waktu pagi adalah baik.

Lakukan perkara yang korang gemari 
Ikhlaskan diri anda untuk melakukan sesuatu perkara. Jangan memaksa diri korang untuk menerima segalanya di depan mata. Kalau tak suka tinggalkan..jika korang merasa terpaksa ia akan menyebabkan korang tertekan seterusnya korang akan mengalami stress..stress mempengaruhi emosi korang dan ia boleh menyebabkan korang kelihatan tua daripada usia sebenar. Senyum, ikhlas ingat itu... =)


Berfikiran positif 
Korang perlu berfikiran positif dalam apa jua hal yang berlaku pada diri korang. Selagi ia tidak mengancam diri korang..korang jugak perlu tahu bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Then barula diri korang menjadi lebih bersemangat dan ceria.

thinking_positive

xoxo,

Najah Salwa
019.676.8776